F
A
C
E
B
O
O
K

Fotenie produktov

marec 16, 2021
 
Fotenie produktov MK Studio,MK fotograf,Marek Kočan,Moscato Gavioli CANTINIERI DAL 1794,Moscato rose,
 

Fotenie produktov

Máte svoj vlastný e-shop alebo chcete svoje produkty prezentovať niekde na internete? Máte starosti s tým, ako nafotiť produkty tak, aby vyzerali profesionálne a aby boli nafotené tak, aby im vaši zákazníci nevedeli odolať?

Fotenie produktov nieje jednoduché a takisto nieje produkt ako produkt. Pri ich fotení treba byť trpezlivý a hľadať taký uhol z ktorého budú vaše produkty nafotené naozaj neodolateľne.

Aký je vlastne rozdiel medzi amatérskym fotografom, ktorý fotí produkty príležitostne, aby si privyrobil a fotografom profesionálom, ktorý si fotením produktom doslova zarába na živobytie a skutočne vie ako vaše produkty nafotiť tak, aby boli dobre osvetlené a zachytené pod takým uhlom aby vynikli ich prednosti a potlačili sa ich prípadné nedostatky.

Fotenie produktov , product photography

Pro profesionálnom fotografovi si môžete byť istý tým, že fotografovanie produktov má skutočne zvládnuté na vysokej úrovni. Práve profesionálny fotograf má okrem dlhoročných skúsenosti, ktoré sú nadovšetko, aj to správne vybavenie potrebné k foteniu produktov. Ide o profesionálne fotoaparáty, špeciálne osvetľovacie zariadenia, filtre a pozadia, bez ktorých by to proste nešlo na vyššej ako priemernej úrovni.

Fotenie produktov začína v prvom rade spoznaním produktu. Fotograf potrebuje vedieť, čím sa tento produkt odlišuje a v čom vyniká. Potrebuje dobre poznať všetky jeho silné ale aj slabé stránky tak, aby si vedel urobiť predstavu o tom ako by mala výsledná fotka na vašej stránke vyzerať. Až keď toto všetko je zvládnuté môže začať samotná príprava na fotenie vášho produktu, čo v sebe zahŕňa naaranžovanie pozadia, správne zvolené osvetľovacie zariadenie postavené na také miesto aby nezanikol žiaden dôležitý detail v jeho tieni. Ak produkt nevyzerá skutočne dobre v skutočností aj fotografia produktu nemôže vyzerať oveľa lepšie. Príprava na fotenie je oveľa dôležitejšia ako stlačenie spúšte.

Samozrejme každý produkt je odfotený viacnásobne z rôznych uhlov pri rôznych pozadiach. Je určite jednoduchšie vybrať si dokonalý záber spomedzi dobrých, ako sa uspokojovať a snažiť vylepšovať jeden dobrý záber.

Skutočné majstrovstvo profesionálneho fotografa sa však neprejavuje len vtedy keď sa produkt fotografuje ale hlavne potom, keď je všetko zbalené a zábery sú uložené na pamäťovej karte. Vybrať jeden záber spomedzi veľkého množstva fotografií vášho produktu nieje jednoduché a treba sa sústreďovať aj na ten najmenší detail, ktorý môže rozhodnúť, či fotografia na vašej stránke osloví davy alebo bude len ďalším bežným záberom, ktorý sa sem tam niekomu zobrazí vo vyhľadávači po zadaní názvu vášho produktu. Ak sa vyberie ten správny záber je samozrejme ešte potrebné softvérovo dotvoriť pozadie tak, aby nič váš produkt nerušilo a nič od neho na fotografii neodpútavalo pozornosť. Ak ste si objednali jednofarebné pozadie asi nechcete dostať pozadie, kde je vidieť tiene a iné rušivé elementy. Na detailoch skutočne záleží a častokrát práve na detailoch spočíva to, či fotografia vášho produktu zožne veľký úspech alebo zapadne prachom.

Väčšinu z tohto celého procesu vám vie zabezpečiť aj bežný amatérsky fotograf, ktorý sa zbežne vyzná či už do fotografovania ako takého alebo to samotného fotografovania produktov. Rozdiel je však v tom, že jedine skutočný profesionálny fotograf produktov vám vie dať pridanú hodnotu vo forme dlhoročných skúseností a špičkového vybavenia. Fotografovanie sa nedá jednoducho naučiť z knihy alebo niekde na škole. Treba mať pre fotenie vášeň a byť zapálený. Profesionálny fotograf nieje skutočným profesionálom, ak nemá rád to čo robí a len ak v tom má vášeň zostane v tomto obore dostatočne dlho na to aby získal tak potrebné praktické skúsenosti.

Neurobte rovnakú chybu akej sa dopustili mnohý pred vami. Hľadeli predovšetkým na to aby ušetrili nejaké peniaze a riskovali to, že fotografia produktu nesplní svoj primárny účel. Účelom fotografie produktu je osloviť zákazníka natoľko aby si váš produkt bez zaváhania chcel kúpiť. Dosiahnuť tento efekt dokáže jedine profesionál

 
Prihláste sa k odberu ponúk emailom.
Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí a nebudú zdieľané.
Ďakujem za registráciu!
 
Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.     Akceptovať   Odmietnuť
Načítavam fotky
Prejdite na začiatok
Zavrieť okno
Načítavanie
zavrieť